Το ΠΜΣ στη Διοίκηση Υπηρεσιών της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ συμπληρώνει φέτος 17 χρόνια «ζωής», με σταθερή παρουσία στην κορυφή διεθνών κατατάξεων. Ο Διευθυντής του Προγράμματος, Καθηγητής Γεώργιος Σιώμκος, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τους στόχους, την πορεία όλων αυτών των ετών αλλά και την εμπειρία που προσφέρει το MSM.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Υπηρεσιών. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτό. Σε ποιους απευθύνεται και τι είναι αυτό που το ξεχωρίζει;
Το MSM είναι ένα Πρόγραμμα που λειτουργεί με τα υψηλότερα στάνταρντ στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για 17 χρόνια! Διαρκεί συνολικά 12 μήνες, μέσα στους οποίους οι φοιτητές αποκτούν σημαντικό θεωρητικό υπόβαθρο και πολύτιμη εμπειρική γνώση γύρω από τις υπηρεσίες που πλέον αποτελούν σημείο αναφοράς στη διοίκηση επιχειρήσεων.
Οι υπηρεσίες διέπουν το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας και η διάκριση μεταξύ προϊόντων και υπηρεσιών είναι από θολή έως αδόκιμη. Είναι αδιανόητο να σχεδιάσει κανείς την παραγωγή και διάθεση ενός απτού προϊόντος χωρίς να προβλέψει διαστάσεις υπηρεσιών. Είναι εκτός των σύγχρονων αναγκών και απαιτήσεων των πελατών. Είναι εκτός αγοράς.
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών (σημερινά και αυριανά) που αναζητούν ποιότητα στις σπουδές τους κι επιδιώκουν την προσωπική τους βελτίωση σε επίπεδο γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων. Απευθύνεται και σε όσους οραματίζονται να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση και γνωρίζουν ότι μια καλή ιδέα χρειάζεται εξειδικευμένα εφόδια για να γίνει μια επιτυχημένη επιχείρηση. Εφόδια που στο MSM προσφέρουμε και μέσα από τις συνεργασίες μας με σημαντικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού.
17 χρόνια MSM! Τι κρατάτε από αυτή τη διαδρομή;
Το πιο σημαντικό είναι οι άνθρωποι που μας τίμησαν και μας τιμούν με την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία τους.
Οι απόφοιτοί μας έχουν ξεπεράσει τους 1.100. Κι είναι όλοι τους παρόντες στο σημερινό MSM, έχουν όλοι συμβάλει με κάποιο τρόπο στην εξέλιξή του. Πολλοί συμβάλουν ακόμα ενεργά συμμετέχοντας στις δραστηριότητές μας ή αναλαμβάνοντας ρόλο μέντορα για τους φοιτητές μας.
Οι Έλληνες συνεργάτες μας, καταξιωμένοι επιχειρηματίες και υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων που συμμεριζόμενοι το όραμα του MSM μοιράζονται μαζί μας και με τους φοιτητές μας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες. Ειδικότερα με την περσινή επανίδρυση του Προγράμματος, απέκτησαν δομικό ρόλο στη διδασκαλία των μαθημάτων, με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ακόμα περισσότερων workshops.
Οι διεθνείς συνεργάτες μας, σπουδαίοι επιστήμονες και συνάδελφοι από κορυφαία πανεπιστήμια και Business Schools της Ευρώπης, σχεδιάζουν κάθε χρόνο σεμινάρια ειδικά για τους φοιτητές μας, διευρύνοντας σημαντικά τους ορίζοντές τους και τους δικούς μας.
Αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας με όλους τους παραπάνω είναι η σταθερή παρουσία του Προγράμματος στην κορυφή διεθνών κατατάξεων.
Η πρόσφατη προκήρυξη του Προγράμματος καλεί τους υποψήφιους «να ζήσουν την εμπειρία του MSM». Τι εννοείτε με αυτό;
Δεν είμαστε από τους δασκάλους που διδάσκουν αλλά δεν κρατούν το νόμο οι ίδιοι. Κάνουμε συστηματική έρευνα για τη διοίκηση της εμπειρίας, εκπαιδεύουμε τους φοιτητές μας πώς να τη σχεδιάζουν και να την υλοποιούν, προετοιμάζουμε συμβούλους επιχειρήσεων που θα μεταφέρουν αυτή τη γνώση στους πελάτες τους. Θα ήταν τουλάχιστον ασυνεπές εκ μέρους μας αν δεν φροντίζαμε να σχεδιάσουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία «για» τους φοιτητές μας και «με» τους φοιτητές μας, μέσα και έξω από την τάξη.
Η εμπειρία στο MSM είναι εκπαιδευτική και προφανώς η μάθηση βρίσκεται στο κέντρο της. Είναι πολυδιάστατη, διεπιστημονική και καλύπτει από εξειδικευμένες επιστημονικές Αρχές μέχρι ευρύτερου ενδιαφέροντος ομιλίες και συζητήσεις στο πλαίσιο των «Master Talks» με σημαντικούς καλεσμένους από όλους τους χώρους.
Φροντίζουμε η εμπειρία να είναι ευχάριστη. Έχουμε υψηλές απαιτήσεις από τους εαυτούς μας και τους φοιτητές μας, πολύ αυστηρές προδιαγραφές, αλλά χωρίς σοβαροφάνεια, αποστάσεις και αχρείαστες δυσκολίες. Υπάρχουν άπειρες επιστημονικές έρευνες που συνδέουν το ευχάριστο περιβάλλον με μαθησιακά αποτελέσματα, αλλά θα επικαλεστώ απλώς την κοινή λογική. Όσο πιο όμορφα περνάς σε μια διαδικασία, όσο πιο θετικά συναισθήματα σού δημιουργεί, τόσο περισσότερο ασχολείσαι με αυτή, τόσο περισσότερο προσπαθείς και τόσο περισσότερο πετυχαίνεις.
Δομικό συστατικό μιας εμπειρίας είναι η κοινωνική της διάσταση. Οι ανθρώπινες σχέσεις που αναπτύσσονται και καλλιεργούνται, το πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας, οι κοινότητες που δημιουργούνται και δίνουν αξία στα μέλη τους. Φροντίζουμε ιδιαίτερα γι’ αυτή τη διάσταση στο πλαίσιο των μαθημάτων αλλά και έξω από την τάξη. Ενδεικτικά, η ετήσια εκπαιδευτική μας εκδρομή, το ετήσιο θεσμοθετημένο MSM Study Tour, διαρκεί μία εβδομάδα και συντελεί σε μια όχι μόνον αξιομνημόνευτη εμπειρία, την οποία οι απόφοιτοί μας θυμούνται με νοσταλγία, αλλά σε μια μεταμορφωτική εμπειρία.
Μιλήστε μας λίγο περισσότερο για την εκπαιδευτική εκδρομή.
Τα Study Tours αποτελούν θεσμό για το MSM, πραγματοποιούνται ανελλιπώς από το 2008 και γίνονται πάντα με τη συνεργασία κορυφαίων πανεπιστημίων και Business Schools της Ευρώπης. Συνήθως επισκεπτόμαστε 2-4 χώρες, ενώ το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκπαιδευτικές και κοινωνικές δραστηριότητες.
Θα σας αναφέρω κάποια από αυτά που ζήσαμε στο φετινό μας study tour που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Μαρτίου. Ξεκινήσαμε από το Μιλάνο, όπου οι φοιτητές παρακολούθησαν διήμερο σεμινάριο σε θέματα καινοτομίας στο SDA Bocconi και συμμετείχαν στην προσομοίωση μιας περίπτωσης διάχυσης καινοτομίας σε επιχείρηση.
Πριν αφήσουμε την Ιταλία και βρεθούμε στο Ίνσμπρουκ της Αυστρίας, επισκεφθήκαμε τον «ναό της ταχύτητας», με ξενάγηση στους χώρους και στην ίδια την πίστα της Monza. Στο δρόμο για το Μόναχο, σταματήσαμε στο μουσείο Swarovski για να δούμε από κοντά ένα πραγματικό case study Διοίκησης Εμπειρίας του Πελάτη. Στο Μόναχο παρακολουθήσαμε ένα σεμινάριο σχεδιασμένο για το MSM πάνω σε Digital Customer Experience Management από το Munich Business School. Τελευταίος εκπαιδευτικός σταθμός ήταν η ξενάγηση στα Headquarters της BMW, άλλο ένα εντυπωσιακό case study παροχής ολοκληρωμένης εμπειρίας για τους πελάτες-επισκέπτες.
Το κοινωνικό πρόγραμμα του MSM Study Tour δεν θα επιχειρήσω να το περιγράψω. Πρέπει να το ζήσετε. Θα πω μόνον ότι είναι απολύτως αντάξιο του εκπαιδευτικού.
Να πάμε στα διαδικαστικά. Ποια είναι τα τμήματα σπουδών και οι ειδικεύσεις που προσφέρονται σήμερα;
Λειτουργούν δύο τμήματα, το τμήμα πλήρους φοίτησης και το τμήμα μερικής φοίτησης. Έχουν ίδιο πρόγραμμα σπουδών και διδάσκοντες, διαφοροποιούνται στη διάρκεια και στους υποψηφίους που απευθύνονται. Στο τμήμα μερικής φοίτησης γίνονται δεκτοί αποκλειστικά υποψήφιοι με εργασιακή εμπειρία.
Προσφέρονται δύο ειδικεύσεις, η ειδίκευση «Customer Experience Management (CXM)» και η ειδίκευση «Management Consulting». Για την πρώτη, πρέπει πω ότι είμαστε μεταξύ των 4 μόνον Προγραμμάτων στην Ευρώπη που προσφέρουν ειδίκευση στο αντικείμενο, ενώ για τη δεύτερη, ότι είμαστε η μοναδική στην Ελλάδα.
Πηγή: epixeiro.gr