Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Υπηρεσιών

MSM Study Tour 2010

MSM STUDY TOUR 2010
Μιλάνο, Κόμο, ΙΤΑΛΙΑ
Λουγκάνο, ΕΛΒΕΤΙΑ
Σεμινάριο: SDA Bocconi (Milano, Italy), 29-30Μαρτίου 2010, “Management Trends & Strategy Consulting in the TMT Services Sectors and the Fashion Industry”
Σεμινάριο: USI-Lugano (UniversitadellaSvizzeraItaliana),26 & 27Μαρτίου 2010, “Module on Integrated Marketing Communication”, “New Media for Tourism Communication”

 

Η εβδομαδιαία εκπαιδευτική εκδρομή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη Διοίκηση Υπηρεσιών (πλήρους φοίτησης) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ολοκληρώθηκε και φέτος με μεγάλη επιτυχία αφήνοντας στους συμμετέχοντες τις καλύτερες αναμνήσεις και εμπειρίες. Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αυτής εκδρομής  συνεχίστηκε η συνεργασία με το κορυφαίο SDA BOCCONI School of Management με την πραγματοποίηση ειδικών  Σεμιναρίων – Προγράμματων για τους φοιτητές της 7ης σειράς του ΜΠΣ (MSM-7), με τίτλους ‘Management & Strategy Consulting in Service Sectors:Applications inTechnology, Media & Telecommunications (TMT) Sectors.’ & ‘Managerial Trends in the Fashion Industry’. Επίσης, εγκαινιάστηκε η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Λουγκάνο USI (Univesita della Svizzera Italiana) μέσω των εξής Σεμιναρίων: “Integrated Marketing Communication” & “New Media for Tourism Communication”. Στην εκδρομή αυτή έλαβαν μέρος 65 φοιτητές τους οποίους συνόδευσε ο Διευθυντής του ΜΠΣ στη Διοίκηση Υπηρεσιών, Καθηγητής κ. Γεώργιος Σιώμκος και ο Αντιπρύτανης του ΟΠΑ Καθηγητής κ. Ιωάννης Χαλικιάς.

Η εκδρομή ξεκίνησε την Πέμπτη 25 Μαρτίου, με πτήση της Aegean για το αεροδρόμιο Malpensa του Μιλάνου. Η αποστολή στη συνέχεια κατευθύνθηκε οδικώς, για την Ελβετική πλευρά της Λίμνης του Λουγκάνο, την πιο μαγευτική απ’ όλες τις Ελβετικές λίμνες. Μετά από την τακτοποίηση στο ξενοδοχείο, ξεκίνησε εκδρομή στην περιοχή του Καζλάνο & του Μεντρίζιο. Η ενδοχώρα του Λουγκάνο είναι ένα μωσαϊκό από δασώδεις λόφους και βραχώδη βουνά. Πρώτη στάση ήταν το εργοστάσιο σοκολάτας της Alprose για μία από τις πιο γλυκιές εμπειρίες του ταξιδιού. Οι εκδρομείς ξεναγήθηκαν στο μουσείο και στο τμήμα παραγωγής της εταιρίας. Έτσι, δόθηκε η ευκαιρία στους επισκέπτες να μάθουν το ταξίδι του καρπού του δέντρου Κακάο από τη φυτεία έως το τελικό στάδιο παραγωγής. Επόμενος σταθμός ήταν το εμπορικό κέντρο Fox Town  στην περιοχή του Μεντρίζιο. Η πρώτη μέρα έκλεισε με δείπνο στο φημισμένο εστιατόριο Capo San Martino υπό τους ήχους ζωντανής μουσικής  με αποκορύφωμα της βραδιάς το χορευτικό -χασαποσέρβικο- των MSM-μιτών και τους Ελβετούς μάγειρες να έχουν εγκαταλείψει την κουζίνα τους και να συμμετέχουν με το χειροκρότημα τους.

Η δεύτερη μέρα, μετά από μία σύντομη περιήγηση, ήταν αφιερωμένη στην ιστορική έναρξη της Συνεργασίας του MSM με το USI. Η Καθηγήτρια Loredana Padurean είχε ετοιμάσει μια ενδιαφέρουσα διάλεξη με αντικείμενο τις Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Μάρκετινγκ, η οποία ολοκληρώθηκε με το φαντασμαγορικό άνοιγμα της αυλαίας το οποίο αποκάλυπτε την εκπληκτική αρχιτεκτονική και θέα της αίθουσας που μας φιλοξενούσε.

Την επόμενη μέρα (Σάββατο 27 Μαρτίου 2010) μετά από τη διάλεξη του Καθηγητή Lorenzo Cantoni αλλά και τον χαιρετισμό από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Οικονομικής Σχολής του Πανεπιστημίου, Καθηγητή κ. Rico Maggi, η αποστολή κατευθύνθηκε στις όχθες της Λίμνης και συγκεκριμένα στην προβλήτα “Centrale” ώστε να επιβιβασεί στο ναυλωμένο κότερο  “San Gottardo” για μία πριβέ κρουαζίερα στη Λίμνη και στάση στο γραφικό παραλίμνιο χωριό Morcote. Η στάση στο Morcote  διήρκησε μία ώρα, υπενθυμίζοντας ότι τα όνειρα διαρκούν λίγο. Η επιστροφή ολοκληρώθηκε με την αποβίβαση των εκδρομέων στην περιοχή του Paradiso κοντά στο ξενοδοχείο της αποστολής.

Την Κυριακή 28 Μαρτίου η κορυφή του San Salvatore γιόρταζε τα 120 της χρόνια και, όπως ήταν αναμενόμενο, το MSM δεν μπορούσε να μην παραστεί. Μετά από «ανάβαση» 15 λεπτών με το Τελεφερίκ  η αποστολή κατέκτησε άλλη μία κορυφή (912m). Έπειτα, οι φοιτητές αναχώρησαν για το Μιλάνο στο οποίο το γκρουπ κατέλυσε στο ξενοδοχείο Executive της Αλυσίδας ΑΤΑ Hotels. Στη συνέχεια, οι εκδρομείς περιηγήθηκαν στο κέντρο της πρωτεύουσας της Λομβαρδίας. Πρώτη στάση ήταν το Καστέλο και έπειτα ο δεύτερος μεγαλύτερος καθεδρικός ναός του κόσμου, η περίφημη Duomo και η εκπληκτική στοά Galleria. Ύστερα, η αποστολή μετέβη στο μεγαλύτερο γήπεδο της Ιταλίας, το Σαν Σίρο. Εκεί οι φοιτητές παρακολούθησαν τον ποδοσφαιρικό αγώνα μεταξύ των ομάδων Milan-Lazio. Ο αγώνας ήταν πολύ θεαματικός με τελικό σκορ 1-1 με τις δύο ομάδες να αγωνίζονται παθιασμένα για τη νίκη λόγω της μεγάλης βαθμολογικής σημασίας του αγώνα. Το βράδυ οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη νυχτερινή ζωή της πόλης.

Τη Δευτέρα 29 Μαρτίου σειρά είχε το Πανεπιστήμιο Bocconi. Η υποδοχή στην πανεπιστημιούπολη του Bocconi, και συγκεκριμένα στο κεντρικό κτίριο, ήταν θερμή και αμέσως άρχισαν οι  εργασίες του Σεμιναρίου από τον γνωστό Ιταλό Καθηγητή κ. Carlo Alberto Carnevale-Maffe, ο οποίος με δυναμικό τρόπο ανέλυσε το σύγχρονο Consulting κυρίως γύρω από τη Στρατηγική των Νέων Media που διαμορφώνονται με την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Μετά από ένα σύντομο γεύμα, ακολούθησε η αναλυτική παρουσίαση των στρατηγικών της Google. Επίσης οι φοιτητές, είχαν την ευκαιρία να εργαστούν κατά ομάδες στα ειδικά διαμορφωμένα Boxes με σκοπό την επίλυση σύγχρονων cases. Tέλος, στους φοιτητές μίλησε o Massimiliano Magrini (Annapurna Ventures & former CEO, Google Italy), ο οποίος μοιράστηκε πολλά από την πλούσια εμπειρία του με τους φοιτητές.

Τα Σεμινάρια συνεχίστηκαν και την επόμενη μέρα με θέματα σχετικά με τη Στρατηγική Διοίκηση των Εταιριών Μόδας. Το σεμινάριο αυτό αναπτύχθηκε από τις Καθηγήτριες Elisabetta Marafioti και Erica Corbellini. H διαδικασία ολοκληρώθηκε με την απονομή των πιστοποιητικών παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.

Την επόμενη και τελευταία μέρα (31/03/2010) υπήρχε χρόνος για επισκέψεις σε μουσεία καθώς και για ψώνια στα καταστήματα του Μιλάνου. Πρέπει να σημειωθεί ότι, οι βιτρίνες των καταστημάτων ήταν πραγματικά αξιοθέατα και ουσιαστικά οι φοιτητές διδάχθηκαν Marketing και Retailing πραγματοποιώντας παράλληλα τις αγορές τους.