Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Υπηρεσιών

MSM Study Tour 2009

MSM STUDY TOUR 2009
Μιλάνο, Κόμο, ΙΤΑΛΙΑ
Λουγκάνο, ΕΛΒΕΤΙΑ
SDA Bocconi (Milano, Italy), 24 Μαρτίου2009, “Seminar on Media and Management Consulting”

 

Εκπαιδευτική Εκδρομή στο Μιλάνο

Η εκπαιδευτική εκδρομή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη Διοίκηση Υπηρεσιών (πλήρους φοίτησης) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία αφήνοντας στους συμμετέχοντες τις καλύτερες αναμνήσεις. Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής  ξεκίνησε και η συνεργασία με το κορυφαίο SDA BOCCONI School of Management με την πραγματοποίηση του ειδικού Σεμιναρίου – Προγράμματος για τους φοιτητές της 6ης σειράς του ΜΠΣ (MSM-6), με τίτλο “Seminar on Media and Management Consulting”. Στην εκδρομή αυτή έλαβαν μέρος 50 φοιτητές τους οποίους συνόδευσε ο Διευθυντής του ΜΠΣ στη Διοίκηση Υπηρεσιών, Καθηγητής κ. Γεώργιος Σιώμκος.

Η εκδρομή ξεκίνησε το Σάββατο 21 Μαρτίου, με πτήση της Ολυμπιακής για το αεροδρόμιο Malpensa του Μιλάνου. Η αποστολή κατέλυσε στο ξενοδοχείο Executive της Αλυσίδας ΑΤΑ Hotels. Το βράδυ του Σαββάτου οι εκδρομείς παρακάθισαν σε δείπνο-καλωσόρισα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου. Την  Κυριακή 22 Μαρτίου οι εκδρομείς περιηγήθηκαν στο κέντρο της πρωτεύουσας της Λομβαρδίας. Πρώτη στάση ήταν το Καστέλο και έπειτα ο δεύτερος μεγαλύτερος καθεδρικός ναός του κόσμου, η περίφημη Duomo και η εκπληκτική στοά Galleria. Στη συνέχεια, η αποστολή μετέβη στο μεγαλύτερο γήπεδο της Ιταλίας, το Σαν Σίρο (Στάδιο Μεάτσα). Εκεί οι φοιτητές παρακολούθησαν τον ποδοσφαιρικό αγώνα μεταξύ των ομάδων Inter-Reggina. Ο αγώνας ήταν πολύ θεαματικός με τελικό σκορ 3-0 και με ένα εκπληκτικό γκολ (λόμπα έξω από τη μεγάλη περιοχή) από τον σταρ του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, τον Σουηδό Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς. Το βράδυ οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη νυχτερινή ζωή της πόλης.

Η τρίτη μέρα περιλάμβανε ημερήσια εκδρομή στο Ιταλόφωνο καντόνι του Ticino και στο Λουγκάνο στη Νότια Ελβετία. Η διαδρομή ήταν μαγευτική καθώς οι περιοχές του Κόμο και Κίασσο προσφέρουν απλόχερα στο μάτι του επισκέπτη πανέμορφες εικόνες, οι οποίες, σε συνδυασμό με την ηλιόλουστη μέρα, έμειναν χαραγμένες στη μνήμη των επισκεπτών. Πρώτη στάση ήταν η περιοχή Ponte Tresa στην οποία βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου σοκολάτας Alprose με παραγωγική δυναμικότητα 27,500 σοκολάτες την ώρα. Οι εκδρομείς ξεναγήθηκαν στο μουσείο και στο τμήμα παραγωγής της εταιρίας. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους επισκέπτες να μάθουν το ταξίδι του καρπού του δέντρου Κακάο από τη φυτεία έως το τελικό στάδιο παραγωγής.  Στη συνέχεια, ακολούθησε city tour στην πόλη-πρότυπο, το εκπληκτικό Λουγκάνο. Επόμενη  στάση ήταν το ειδυλλιακό εστιατόριο Capo San Martino στις όχθες της λίμνης. Τελευταίος σταθμός της ημέρας ήταν το εμπορικό κέντρο της Fox Town στην περιοχή του Mendrisio. To βράδυ η έξοδος ήταν περιορισμένη ενόψει των εργασιών της επόμενης μέρας.

Η Τρίτη 24 Μαρτίου ήταν μία ιστορική μέρα καθώς ένα νέο ξεκίνημα για τα δεδομένα των διεθνών συνεργασιών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του ΜΠΣ στη Διοίκηση Υπηρεσιών είχε αρχίσει. Η υποδοχή στην πανεπιστημιούπολη του Bocconi ήταν θερμή και αμέσως άρχισαν οι  εργασίες του Σεμιναρίου από τον γνωστό Ιταλό Καθηγητή Carlo Alberto Carnevale-Maffe, ο οποίος με δυναμικό τρόπο ανέλυσε το σύγχρονο Consulting κυρίως γύρω από τα Media. Οι φοιτητές είχαν επίσης την τύχη να ακούσουν τον Ολλανδό Marc Vos (Partner της ΒCG) o οποίος μετέφερε την πλούσια εμπειρία του από τη βιομηχανία των Media. Μετά από ένα σύντομο γεύμα ακολούθησε ανάλυση του παγκόσμιου φαινόμενου Facebook και τέλος στους φοιτητές μίλησε ο Stefano Portu της Repubblica ? L? Espresso Media Group. H διαδικασία ολοκληρώθηκε με την απονομή των πιστοποιητικών παρακολούθησης στους συμμετέχοντες. Το βράδυ της ίδιας μέρας οι εκδρομείς είχαν μία ακόμα μοναδική εμπειρία, καθώς παρακολούθησαν την όπερα Ι Due Foscari του Verdi στο περίφημο θέατρο Scala του Μιλάνου.

Την επόμενη μέρα υπήρχε χρόνος για επισκέψεις σε μουσεία καθώς και για ψώνια στα καταστήματα του Μιλάνου. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι βιτρίνες των καταστημάτων ήταν πραγματικά αξιοθέατα και ουσιαστικά οι φοιτητές διδάχθηκαν Marketing και Retailing παράλληλα με τις αγορές τους. Το ταξίδι ολοκληρώθηκε με μια λιτή «τελετή λήξης» στο αεροδρόμιο όπου συγκινημένοι οι συμμετέχοντες έδωσαν υπόσχεση για το επόμενο εκπαιδευτικό ραντεβού-ταξίδι.